U Splitu je 1907. godine osnovan Primorski motoklub koji je okupljao automobiliste i motocikliste, godinu dana nakon osnivanja Prvog Hrvatskog automobilnog kluba u Zagrebu.

Iz dokumenata tog vremena saznajemo da su 9. lipnja 1907. godine automobilisti i motociklisti pripremali zajednički izlet u Šibenik kojemu su uz vodstvo predsjednika dr. Nikole Gjivovića, zubara iz Splita, prisustvovale brojne poznate osobe iz Dalmacije.

Naročito dolazi do značajnih okupljanja automobilista i motociklista 1913. godine u kojima značajno mjesto zauzimaju B. Tommaseo, K. Nonweiller, J. Tommaseo, A. Katunarić, Lj. Karaman, R. Nonweiller, M. Bilić i drugi.

 

Iz dostupnih dokumenata zabilježeno je da je pobjednik na brdskoj utrci u trogirskoj dragi na Uskrs 30. travnja 1930. godine bio Lovro Orlić na motociklu „Ariel“ 250 ccm

Prvi i drugi svjetski rat nakratko su prekidali rad kluba, a nakon toga klub je postigao značajne uspjehe, iskazavši se u društvenom, sportskom i gospodarskom životu Splita i Dalmacije.

Nakon teških ratnih uvjeta, u različitim državnim sustavima, generacije članova Auto kluba „Split“ uspješno su obnavljale i razvijale svoj klub, da bi danas Auto klub „Split“ imao 6.800 članova.

Nakon drugog svjetskog rata klub djeluje pod imenom Auto moto društvo „Josip Vitanović“ odajući počast klupskom natjecatelju poginulom 1951. godine na utrci za Veliku nagradu Jadrana na Preluci.

U samostalnoj Republici Hrvatskoj, a temeljem Statuta Hrvatskog autokluba usvojenog na Konferenciji u Puli 13. travnja 1991. godine te temeljem vlastitog Statuta, društvo nosi ime Auto klub „Split”. Odlukom Skupštine za Dan Auto kluba „Split“ utvrđen je 13. lipnja, blagdan Sv.Ante.

Malo je udruga i organizacija u Hrvatskoj koje se kao Auto klub „Split“ mogu podičiti obilježavanjem 116 godina postojanja, a još k tome i uspješnim radom.

Auto klub danas raspolaže suvremeno opremljenom servisno-mehaničarskom radionicom za otklon kvara i brzi servis vozila. U svom vlasništvu ima dva teretna vozila za vuču i prijevoz neispravnih vozila, kao i potpuno opremljeno vozilo-pokretnu servisnu radionicu – za pomoć vozačima na cesti i otklon kvara na vozilima.

U svom radu Auto klub „Split“, sukladno statutarnim odredbama, duboko zadire u društveno korisna područja počevši od edukacije djece vrtićke dobi do rada sa učenicima osnovnih škola i redovitih preventivnih akcija, a cilj svih aktivnosti primarno je usmjeren na sigurnost cestovnog prometa, posebno na sigurnost djece kao najmlađih i najranjivijih sudionika u prometu. Ove preventivne aktivnosti se provode svake godine u suradnji sa Policijskom upravom splitsko dalmatinskom – Službom za sigurnost cestovnog prometa, Hrvatskim autoklubom, Odborom za sigurnost Splitsko dalmatinske županije, Zajednicom tehničke kulture Split i ostalim srodnim udrugama i organizacijama civilnog društva.

 

Na adresi Park mladeži b.b. (Turska kula) nalazi se jedinstveni Školski prometni poligon u Republici Hrvatskoj, izgrađen daleke 1973. godine.

Sada obnovljeni Školski prometni poligon posjeduje simulirane prometne uvjete sa izgrađenim višetračnim cestama, prijelazima preko željezničke pruge, parkiralištima, kružnim tokom, semaforima, nadzornim centrom, opremljen kompletnom vodoravnom i okomitom prometnom signalizacijom.

Uz poligon se nalazi učionica gdje se održava teoretska nastava i potpuno informatički opremljena prostorija za on-line provjeru teorijskih znanja iz prometnih propisa i sigurnosnih pravila.

Svake školske godine obuku na poligonu prođe preko 5.000  učenica i učenika osnovnih škola s područja Splita, kao i preko 2.000 učenica i učenika s područja Splitsko – dalmatinske županije.

Izvođenje nastave je u potpunosti u skladu sa Integrativnim odgojno-obrazovnim sadržajem u Nastavnom planu i programu za osnovne škole u Republici Hrvatskoj, kao i Nacionalnim planom sigurnosti cestovnog prometa 2021.-2030. godine.

HRVATSKI AUTO KLUBPOSJETI WEB

Uredio: Diagram d.o.o.